reklama

Smrť nás vždy zastihne nepripravených

Smrť nie je len pre starých a chorých, ale často krát postihne aj mladého, zdravého, potrebného a milovaného človeka. Nepozná kompromisy, nepýta si povolenie, skrátka príde a nám neostáva nič iné, len sa naučiť hrať s tými kartami, ktoré nám predložila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Automobilová nehoda. V noci. Manželia privezený do nemocnice s vážnymi poraneniami. Nastáva kolotoč vyšetrení, ošetrení, transfúzií a operácií. Personál robí všetko pre to, aby ich udržal pri živote. Pre tretieho účastníka je však neskoro. Je mŕtvy. Mladý chalan. Zaspal, možno to bol úmysel. Vošiel do protismeru. Prudký náraz rozdelil jeho auto na dve polovice. Vraj išiel za frajerkou. Letel ako blázon. Pil. Nemal vodičák. Auto bolo kradnuté. Ľudia toho narozprávajú. Kto dokáže posúdiť, čo z toho je pravda? Pre mňa sa stal blbcom čo doplatil za svoju nerozvážnosť vlastným životom. Keď sa chcel rozflákať, mal to vraziť do stromu a nie ohrozovať iných.Nie, nechodím sledovať vývesné tabule. Nepatrím k ľuďom, ktorí sa vyžívajú v pohľade na zosnulých. Ale tento krát to bolo iné. Čosi ma ťahalo ísť sa tam pozrieť. Ten šok, čo som zažila, si neviete predstaviť. Zrazu to nebol nerozvážny blbec, ale človek, ktorého som poznala dlhé roky, mala som ho rada, človek, ku ktorému ma viazali pekné spomienky a verila som, že ešte nejaké prídu. Človek, ktorého som pred týždňom stretla, príjemného, usmiateho, tak ako vždy. A teraz sa musím zmieriť s tým, že ho už nikdy nestretnem.Stále sa pozerám na jeho fotku a nemôžem tomu uveriť. Oči, čo sa už nikdy na nikoho nepozrú. Ústa, čo sa už nikdy neusmejú. Tak nesmelo, ako to vedel iba on. Mladý, pekný chlapec, čo mal celý život pred sebou a mohol toho veľa dokázať. Čo som mohla spraviť ja, čo on a čo všetci naokolo, aby to bolo inak? Prečo on. Čo to znamená. Čo sa tým zmení. A možno nič. Svet sa bude točiť ďalej. Len niekoľkým ľuďom bude o niečo ťažšie. Maj sa krásne.

Petra Gáliková Poláková

Petra Gáliková Poláková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nenosím ružové okuliare, nemám rada radikálne riešenia a myslím na budúcnosť. Nielen na tú svoju. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu